Box Office Nord-American: „Lilo & Stitch” și „Mission: Impossible” Stabilind Recorduri
Filmele „Lilo & Stitch” și „Mission: Impossible – The Final Reckoning” au înregistrat performanțe remarcabile în box-office-ul nord-american în acest weekend. Remake-ul live-action Disney „Lilo & Stitch” a strâns 145,5 milioane de dolari în weekend și aproximativ 183 de milioane de dolari până luni, conform estimărilor. Aceste vânzări de bilete au depășit previziunile și au stabilit un record pentru weekendul Memorial Day, surclasând „Top Gun: Maverick”, care a acumulat 126 de milioane de dolari în weekend și 160 de milioane de dolari în cele patru zile. „Lilo & Stitch” a obținut, de asemenea, al doilea cel mai mare debut într-un weekend de vacanță de patru zile, după „Black Panther” din 2018, cu 242 de milioane de dolari de Ziua Președinților.
În același timp, „Mission: Impossible – The Final Reckoning” a generat 63 de milioane de dolari în weekend, atingând aproximativ 77 de milioane de dolari până luni. Această a opta parte a francizei a depășit la limită precedentul record al filmului „Mission: Impossible – Fallout”, care a strâns 61 de milioane de dolari, stabilind astfel cel mai bun debut din cei 29 de ani de istorie a francizei.
„Lilo & Stitch” a acumulat, de asemenea, 158,7 milioane de dolari la box office-ul internațional, conducând la un total global impresionant de 341,7 milioane de dolari. Disney a investit 100 de milioane de dolari în producție și încă 100 de milioane de dolari în marketing pentru acest film, care spune povestea unui extraterestru haotic ce se prăbușește în Hawaii și este adoptat de o fetiță și sora ei mai mare. Regizat de Dean Fleischer Camp, filmul a fost bine primit, la două decenii distanță de filmul original de animație din 2002.
„Lilo & Stitch” se alătură astfel unui grup select de remake-uri live-action Disney, având unul dintre cele mai bune debuturi, după „Regele Leu” din 2019 (191 de milioane de dolari în trei zile) și „Frumoasa și Bestia” din 2017 (174 de milioane de dolari în trei zile). Filmul a câștigat mai mult în patru zile decât a acumulat „Albă ca Zăpada” pe parcursul întregii sale runde în box office.
Pe de altă parte, „Mission: Impossible – The Final Reckoning” a adăugat 127 de milioane de dolari în străinătate, rezultând un total mondial de 190 de milioane de dolari. Paramount a început distribuția filmului la nivel internațional cu o săptămână înainte, incluzând aceste încasări în cifra inițială. Această epopee de acțiune, care se confruntă cu un buget impresionant de 400 de milioane de dolari, are nevoie de succesul său la box office pentru a justifica costurile exorbitante, în contextul provocărilor cauzate de pandemie și greve, dar și de inflație.
Pe locul al treilea, „Final Destination Bloodlines” a strâns 19 milioane de dolari în weekend, atingând aproximativ 24,5 milioane de dolari până luni. Această a șasea parte a francizei horror a generat 94,6 milioane de dolari în America de Nord și 187 de milioane de dolari la nivel mondial după doar două weekenduri.
Locul patru a fost ocupat de „Thunderbolts”, cu încasări de 9,5 milioane de dolari în weekend și aproximativ 12 milioane de dolari până luni. După patru săptămâni în cinematografe, acest film a generat 171 de milioane de dolari pe piața internă și 353 de milioane de dolari la nivel global. În cele din urmă, „Sinners” a completat top cinci, cu 9,1 milioane de dolari în weekend și un estimat de 11,2 milioane de dolari până luni, având un total global de 339 de milioane de dolari.
