Daniel David, Ministrul Educației: „Un număr alarmant de copii” rămân în afara învățământului obligatoriu
Ministrul Educaţiei, Daniel David, a exprimat îngrijorarea sa cu privire la numărul prea mare de copii care nu fac parte din sistemul de educaţie obligatorie, care se întinde pe intervalul de vârstă 4-18 ani. El subliniază că acest fenomen nu doar că le irosește potenţialul de inteligenţă şi creativitate, dar le reduce și șansele pentru o viaţă mai bună.
Cu ocazia începerii înscrierilor la creşă, grădiniţă sau alte servicii complementare de educaţie timpurie, ministrul a transmis un mesaj pe rețelele sociale. David a menționat că o preocupare majoră este faptul că unii copii care ajung în sistemul educațional nu pot depăși analfabetismul funcțional. De asemenea, a declarat că se înțeleg din ce în ce mai bine cauzele acestei realități și că se lucrează pentru corectarea lor.
Referindu-se la „Raportul asupra educaţiei şi cercetării din ţară” (Raportul QX), el a subliniat că un număr alarmant de copii nu sunt parte a sistemului de educaţie obligatorie, fie din cauza abandonului, fie din lipsa înscrierii, ceea ce duce la risipirea potenţialului lor.
„În lumea care vine, educaţia va face tot mai mult diferenţa între cei care vor avea succes şi cei care vor fi pierzători. De aceea, vă încurajez pe toţi să vă mobilizaţi pentru a le putea oferi tuturor copiilor eligibili ai ţării posibilitatea de a intra în sistemul obligatoriu de educaţie, unde avem deja infrastructura necesară”, a afirmat ministrul.
Daniel David a recunoscut că mai este de lucru pentru a asigura infrastructura necesară la standardele dorite, în special la nivel de creşe, dar a făcut apel la construirea simultană a infrastructurii și a mentalității că educaţia este cea mai bună cale spre succesul şi bunăstarea socială.
