Războiul pentru supremația europeană: Dacia Sandero cedează locul unui rival din Renault Group!
Dacia Sandero nu a reușit în luna aprilie să se mențină pe primul loc în vânzările europene de automobile, fiind depășită pentru prima dată în acest an. Modelul care a obținut această performanță este Renault Clio, care împarte cu Sandero aceeași platformă, conform analizei recente. Vânzările Dacia Sandero au scăzut cu 28% în luna aprilie, iar tendința de declin este observabilă pe mai multe piețe din Europa. Această scădere este probabil legată de informațiile referitoare la iminenta lansare a unui facelift pentru modelul Dacia, care va aduce noi motoare și, posibil, o cutie automată.
Concurența din segmentul auto contribuie semnificativ la scăderea cererii pentru modelul Dacia, care este produs în Maroc și România. Renault Clio a fost cel mai vândut automobil din Europa în luna aprilie, diferența dintre acesta și Dacia Sandero fiind foarte mică, de doar 400 de mașini. Clio a înregistrat și el o ușoară scădere a vânzărilor, de 3%. Pe locul al treilea s-a situat Peugeot 208, cu 16.529 de unități vândute, în scădere cu 6%, urmat de SUV-ul VW Tiguan, care, deși a avut o creștere semnificativă de 32%, a rămas pe locul 4.
Printre modelele care au înregistrat creșteri notabile se numără Citroen C3, Toyota Yaris Cross, un SUV de segment B, și Dacia Duster, care a avut o performanță bună, cu o creștere de 17% și un volum de 15.900 de unități vândute. În schimb, VW Golf a avut o scădere dramatică, ajungând pe locul 8, cu un declin al vânzărilor de 29%, similar cu cele înregistrate de VW T-Roc și Toyota Yaris.
Piața auto din Europa a raportat un volum al vânzărilor în aprilie similar cu cel de anul trecut, atingând 1,07 milioane de autoturisme, cu creșteri semnificative pe segmentul electric (+28%) și PHEV (+31%). De asemenea, vânzările mărcilor chinezești au crescut semnificativ, aproape dublându-se de la 26.000 la 53.383 de vehicule. Această creștere a fost posibilă datorită vânzărilor de mașini hibride și cu combustie, în urma tarifelor vamale majorate introduse de UE. BYD, un beneficiar al acestei creșteri, a înregistrat o expansiune de peste 300%, depășind pentru prima dată Tesla, cu 7.231 de vehicule vândute, în timp ce Tesla a avut 7.165 vehicule înmatriculate, în scădere.
