Ruxandra Papuc: „Să păstrăm publicitatea atrăgătoare – creativitatea deschide noi orizonturi”
Ruxandra Papuc, Global ECD & Partner AIN’T, subliniază că valorile și abilitățile unui specialist în comunicare au rămas constante în ultimii ani, schimbările având loc doar în mediile de activitate. „Trebuie să fii întotdeauna la curent cu ce se întâmplă în jurul tău, trebuie să te uiți la ce se uită toată lumea din jurul tău. Dacă acum 15 ani existau niște tabloide la care se uita toată lumea, fie că îți plăceau sau nu, trebuia să te uiți la ele. Acum, avem acest TikTok la care se uită toată lumea și, fie că-ți place sau nu, trebuie să fii acolo ca să înțelegi contextul în care ești”, afirmă ea.
Ruxandra Papuc menționează că inteligența artificială a devenit un instrument important în comunicare. „Cred că, vis-a-vis de AI, ce e foarte important e să-l vedem ca pe o unealtă. Noi asta facem în AIN’T, folosim AI-ul ca AI-ul să nu devină el cel care ne folosește pe noi. Trebuie întotdeauna să fie alimentată de niște insight-uri foarte puternice, de o cercetare și de un know-how, de excelență creativă pe care să-l coordoneze un specialist”, precizează aceasta.
Ruxandra Papuc subliniază că trebuie să aducem mai mult entertainment în campaniile de publicitate. „Cred că ăsta este un trend pe care îl vedem în momentul de față. Publicitatea nu mai vine să te întrerupă, ea trebuie să trăiască alături de toate formatele de entertainment și atunci trebuie să aibă și valoarea asta”, adaugă ea.
În ceea ce privește România, Ruxandra Papuc afirmă că „este un pool de talente foarte mare” și că românii sunt „recunoscuți internațional pentru creativitate”. „Suntem premiați la cele mai mari competiții. Talentul există. Ce se întâmplă în publicitate este că această competiție cu entertainment-ul se întâmplă și ca angajator. Dintr-o dată, dacă cineva e foarte talentat la a face conținut entertaining, are mult mai multe opțiuni. Poate să devină vlogger sau poate să colaboreze cu o platformă de conținut”, explică ea.
Ruxandra Papuc concluzionează că trebuie să avem grijă ca publicitatea să rămână atractivă, evidențiind diversitatea și deschiderea pe care acest domeniu le oferă.
