KFC înregistrează o scădere semnificativă a profitului net
Compania care operează restaurantele KFC în România, Sphera Franchise Group (SFG), a raportat o scădere a câștigului pretaxare EBITDA cu 37,53% în primele 3 luni ale anului, ajungând la 24,85 milioane lei, comparativ cu 39,78 milioane lei în exercițiul financiar precedent.
În primul trimestru, SFG a realizat venituri din restaurante de 362,59 milioane lei, în scădere cu 0,91% față de 365,92 milioane lei în aceeași perioadă a anului trecut. Vânzările în restaurantele KFC au fost de 311,1 milioane lei, în timp ce Pizza Hut a generat venituri de 27,2 milioane lei, iar franciza Taco Bell a avut o creștere de 15,6%, cu venituri de 24,1 milioane lei.
Cheltuielile în restaurante au crescut cu 4,77%, ajungând la 336,01 milioane lei, de la 322,08 milioane lei, iar cheltuielile generale și administrative au avansat cu 1,77%, atingând 16,04 milioane lei, comparativ cu 15,76 milioane lei anterior.
În aceste condiții, Sphera a obținut un profit net de 7,81 milioane lei, ceea ce reprezintă o scădere de 63,59% față de profitul de 21,45 milioane lei înregistrat în T1 2024. Raportul trimestrial indică faptul că scăderea de 63,6% a profitului net a fost determinată de creșterea cheltuielilor de exploatare, în special a celor cu salariile, stagnarea vânzărilor, comprimarea marjelor și o scădere de 37,5% a EBITDA.
Activele totale ale Sphera la 31 martie erau de 742,68 milioane lei, în scădere cu 5,21% față de 783,54 milioane lei la sfârșitul anului 2025. În aceeași perioadă, datoriile totale s-au redus cu 7,30%, ajungând la 582,65 milioane lei, de la 628,56 milioane lei. La ultimul preț de pe bursă de 41,90 lei/acțiune, capitalizarea de piață a companiei se ridică la 1,62 miliarde lei (318,10 milioane euro).
