Audi dezvăluie o variantă accesibilă cu 20.000 de euro mai puțin a modelului său electric e-tron GT
Fanii mașinilor electrice care doresc să achiziționeze un automobil Audi au acum o opțiune mai accesibilă. Modelul Audi e-tron GT quattro a primit o versiune restilizată cu un preț mai mic cu 20.000 de euro. Noul model electric e-tron GT quattro, în versiunea de bază restilizată, oferă o autonomie care depășește 600 de kilometri și un preț care se apropie de cel cu care fusese lansat acum patru ani.
Noul Audi e-tron GT aduce schimbări esențiale în ceea ce privește performanțele, având motoare care ridică puterea totală a sistemului la 585 CP (496 CP putere reală, la care se adaugă overboost-ul). Cu ajutorul aceleași baterii de 97 kWh, modelul asigură o autonomie de 622 km. De asemenea, a crescut puterea cu care poate încărca la stații DC, ajungând la 320 kW, acolo unde această putere este disponibilă.
Noua versiune entry-level a modelului e-tron GT quattro reprezintă o reducere semnificativă de preț față de gama de versiuni lansată anul trecut, care avea un preț de intrare de 128.700 de euro pe piața din România, pentru versiunea S e-tron, deși performanțele erau mai reduse. La lansarea din 2021, modelul putea fi comandat cu aproximativ 100.000 de euro, o versiune cu o baterie mai mică, care între timp a dispărut.
Audi e-tron GT are aceeași platformă și multe componente comune cu Porsche Taycan, ceea ce îl face mai puțin atractiv, având în vedere prețurile comparabile. Modelul a fost considerat un competitor puternic pentru Tesla Model S, care a scăzut în vânzările mărcii americane într-o piață competitivă pe acest segment.
Dimensiunile modelului e-tron GT sunt de 4,99 metri lungime, 1,96 metri lățime și 1,41 metri înălțime, având un ampatament de 2,9 metri. Este echipat cu cele mai avansate tehnologii disponibile, incluzând Audi Virtual Cockpit, cu două ecrane de 12,3 și 10,1 inci, și un interior elegant realizat din materiale ecologice.
Printre detaliile acestui model se numără opțiunea de setare a sunetelor pe care mașina le poate emite artificial, la motor sau la frânare, aceste sunete fiind rezultatul unor studii atente ale specialiștilor. Audi e-tron GT este produs în uzina de top a mărcii, în Neckarsulm, unde a fost fabricat și R8, beneficiind de operațiuni de asamblare specifice unei fabrici de lux.
Sistemul de tracțiune quattro, controlat de computere, distribuie cuplul între punțile față și spate complet variabil și la o viteză extrem de mare, asigurând cea mai bună tracțiune în funcție de condițiile de rulare. Controlul precis al transmisiei și al celor două motoare se realizează în doar câteva milisecunde.
