UMB înalță structurile de susținere deasupra DN2!
Constructorul român Umbrărescu a finalizat ridicarea ultimelor grinzi de la Pasajul A7, acestea fiind amplasate peste DN2 și CF500 în zona Domnești-Târg, județul Vrancea. Marți, au fost instalate grinzile deasupra căii ferate, iar astăzi continuă lucrările pentru ridicarea grinzilor peste DN2, ceea ce a dus la suspendarea temporară a traficului.
În prezent, au mai rămas doar grinzile de la culee de ridicat, după care se vor putea începe lucrările la suprastructura pasajului. UMB avansează astfel pe șantierul autostrăzii A7 Focșani – Bacău, în cadrul Lotului 2 Domnești-Târg – Răcăciuni.
În luna martie, au fost prezentate imagini din zona municipiului Adjud, unde constructorul este activ cu lucrări la structuri (poduri, pasaje) și amenajarea nodurilor rutiere. Lotul 2 are o lungime de 38,78 km, iar antreprenorul este format din asocierea SA&PE Construct SRL, Spedition UMB SRL și Tehnostrade SRL.
Detalii ale contractului includ o durată de execuție de 30 de luni, cu un stadiu fizic actual de 36% și o valoare de 2,485 miliarde de lei, fără TVA. Finanțarea este asigurată prin fonduri europene în cadrul PNRR.
Conform celor mai recente date raportate pe site-ul oficial CESTRIN, progresul fizic al loturilor monitorizate este următorul:
- Focșani – Bacău Lot 1: 37%, termen: septembrie 2025
- Focșani – Bacău Lot 2: 36%, termen: noiembrie 2025
- Focșani – Bacău Lot 3: 20%, termen: noiembrie 2025
- Bacău – Pașcani Lot 1: 27%, termen: noiembrie 2025
- Bacău – Pașcani Lot 2: 23%, termen: noiembrie 2025
- Bacău – Pașcani Lot 3: 26,7%, termen: noiembrie 2025
În acest moment, constructorul își concentrează eforturile asupra Loturilor 1 și 2 Focșani – Bacău, cu scopul de a deschide autostrada pentru a ocoli municipiul Adjud, precum și pe Lotul 2 Bacău – Pașcani, pentru a ocoli municipiul Roman.
Progresul real din teren este adesea mai avansat decât cel raportat oficial, datorită ritmului accelerat al lucrărilor. Autostrada Moldovei A7 este prima autostradă din România aflată în execuție integrală, pe toți cei 320 km, legând Moldova de Muntenia prin infrastructură rutieră. Aceasta are o lungime totală de aproape 440 km, de la Ploiești până la Siret, la granița cu Ucraina, iar de la Ploiești până la Pașcani, circa 320 km sunt finanțați prin PNRR, având același constructor, compania UMB.
