Rețeaua românească La Cocoș își intensifică competiția cu giganții retailului prin deschiderea unui nou hipermarket în Pitești
Rețeaua locală de retail La Cocoș se extinde cu un nou hipermarket în Pitești, situat în centrul comercial Supernova Pitești, preluând locul hipermarketului Carrefour. Deschiderea oficială a magazinului La Cocoș Pitești este programată pentru sfârșitul verii, cel târziu până pe 15 septembrie 2025.
În luna martie, rețeaua de retail a numit noi administratori din partea proaspeților investitori Banca Europeană de Investiții și Dezvoltare (BERD), CEECAT și Morphosis Capital. Aceștia sunt Sebastian Tcaciuc (CEECAT), Adrian Netea (Morphosis) și Miljan Zdrale (BERD).
Ultimul magazin La Cocoș, acesta fiind al patrulea hipermarket din țară, a fost inaugurat la Brașov în luna ianuarie. La Cocoș, discounterul fondat de familia Nica din Ploiești, are în plan deschiderea a 12 noi magazine în următorii 3-5 ani, dintre care 3 se preconizează a fi deschise în 2025. Supermarketul La Cocoș este primul independent din sectorul alimentar din România care a realizat vânzări de aproximativ 1 miliard de lei în anul 2023, având în prezent trei hipermarketuri: două în Ploiești și unul în București.
Până în 2030, fondatorii își propun să atingă rulaje de 1 miliard de euro și să ajungă la cel puțin 15 magazine la nivel național.
În luna septembrie 2024, BERD a anunțat o investiție de capital de până la 15 milioane de euro, alături de fondurile de capital privat CEECAT Capital și Morphosis Capital, pentru a achiziționa pachetul majoritar de acțiuni la La Cocoș. În urma acestei investiții, acționarul fondator va păstra un pachet minoritar și va continua să conducă compania.
La Cocoș, cu trei magazine în București și Ploiești, a fost deținut de Iulian și Gianina Nica și s-a străduit să facă față concurenței marilor retaileri străini. Primul magazin a fost inaugurat în 2014 în Ploiești. După o perioadă de creștere, în anul 2019, rețeaua a atins vânzări de 54,4 milioane de euro doar cu magazinul din Ploiești, care avea o suprafață de 3.950 metri pătrați. Expansiunea a continuat cu deschiderea celui de-al doilea magazin în București în noiembrie 2020, amplasat în Vitantis Shopping Center, cu o suprafață de aproximativ 11.400 metri pătrați. În noiembrie 2023, a fost inaugurat cel de-al treilea magazin în Ploiești, având o suprafață de vânzare de aproximativ 13.000 metri pătrați, fiind cel mai mare magazin din comerțul alimentar independent din România.
