Nissan își redefinește strategia: 20.000 de angajați afectați de noul plan de reorganizare
Imediat după anunțul privind rezultatele financiare din anul fiscal încheiat pe 31 martie, Nissan a prezentat un nou plan de restructurare sub conducerea noului CEO, Ivan Espinosa. Planul, denumit Re:Nissan, include măsuri drastice, printre care concedierea a 20.000 de angajați la nivel global și închiderea a șapte din cele 17 fabrici pe care compania le deține.
Nissan își propune să realizeze economii de 500 de miliarde yeni, echivalentul a aproximativ 3 miliarde euro, prin acest plan. Conform declarațiilor companiei, este esențial să se prioritizeze îmbunătățirea performanței financiare într-un mediu economic incert și cu costuri crescute.
„Re:Nissan este un plan de redresare bazat pe acțiuni care prezintă clar ceea ce trebuie să facem acum. Toți angajații sunt hotărâți să lucreze împreună ca o echipă pentru a implementa acest plan, cu scopul de a reveni la profitabilitate până în anul fiscal 2026”, a afirmat Ivan Espinosa.
Printre măsurile incluse în plan se numără reducerea costurilor variabile cu 250 miliarde yeni, un obiectiv considerat agresiv, la care vor contribui 300 de experți formând un birou dedicat pentru „ingineria și eficiența costurilor”. De asemenea, activitățile pentru produsele viitoare „post 2026” vor fi întrerupte temporar pentru a permite relocarea a 3.000 de angajați în scopul reducerii costurilor.
Nissan intenționează să reducă costurile fixe cu 250 miliarde yeni până în 2026, raportat la anul fiscal 2024. Reducerea de personal va include angajați din producție, administrație, vânzări, cercetare și dezvoltare. Compania vizează o reducere semnificativă a costurilor de inginerie și a complexității produselor, precum și o îmbunătățire a vitezei de dezvoltare a vehiculelor.
Noua strategie a Nissan se va concentra pe piețele cheie precum SUA, Japonia, China, Europa, Orientul Mijlociu și Mexic, fiecare având o abordare personalizată. În SUA, se va pune accent pe revitalizarea mărcii INFINITI, în timp ce în Europa se va pune accent pe SUV-urile din segmentele B și C. De asemenea, Nissan va colabora îndeaproape cu Grupul Renault și partenerii din China, punând accent pe parteneriatele tradiționale, inclusiv cu Mitsubishi și Honda.
Nissan a raportat o pierdere netă de 670 miliarde yeni pentru anul fiscal 2024, încheiat pe 31 martie 2025, în contextul în care vânzările au totalizat 3,3 milioane de vehicule. Compania nu a furnizat previziuni pentru anul fiscal început, menționând doar estimarea veniturilor, care se așteaptă să scadă la 12.500 miliarde yeni.
Principalul acționar al Nissan este Renault, care deține 35,71% din acțiuni, având 17,05% deținute direct și 18,66% indirect prin trustul Natixis SA.
