Cinci minute de publicitate la fast food cresc pofta de mâncare a copiilor!
Copiii vor consuma mult mai multe calorii într-o zi după ce vor viziona doar cinci minute de publicitate la junk food, potrivit unui studiu recent. Tinerii care au văzut sau au auzit reclame la produse bogate în grăsimi saturate, zahăr și sare au consumat în medie 130 de calorii în plus, echivalentul a două felii de pâine.
Studiul a implicat 240 de tineri cu vârste cuprinse între 7 și 15 ani, provenind din școli din Marea Britanie. În cadrul experimentului, copiii au fost expuși, în două ocazii separate, la cinci minute de reclame la junk food, urmate de reclame pentru produse nealimentare.
Ulterior, li s-au oferit gustări precum struguri sau bucăți de ciocolată, iar mai târziu, prânzul, care a inclus o gamă de produse sărate, dulci și sănătoase. Autorii studiului au calculat că, după vizionarea reclamelor, copiii au consumat cu 58 de calorii mai mult în timpul gustărilor și cu 73 de calorii mai mult la prânz, comparativ cu perioada de expunere la reclame nealimentare.
Un alt aspect interesant al cercetării este că impactul asupra consumului de calorii a fost similar, indiferent dacă reclamele erau pentru produse alimentare specifice sau erau reclame generice pentru mărci de fast-food. De asemenea, tipul de reclamă (video cu sunet, postări pe rețelele sociale, reclame podcast, postere sau panouri publicitare) nu a influențat rezultatele.
Acest studiu este considerat o premieră, demonstrând că publicitatea alimentară exclusiv de marcă are un efect semnificativ asupra ceea ce mănâncă copiii. Nu doar că aceștia consumă mai mult imediat după expunerea la publicitate, dar au tendința de a mânca de fapt mai mult și la masa de prânz, la câteva ore după vizionarea reclamelor.
