Volkswagen intenționează să lanseze în Europa motoarele cu extindere a autonomiei
Mașinile electrice nu au reușit să convingă europenii atât de mult pe cât și-ar fi dorit constructorii auto, însă tehnologia motoarelor cu extindere a autonomiei (range-extender) revine în atenție. Aceasta, bazată pe un motor cu combustie care sprijină propulsia electrică, a fost inițial lansată cu modele precum Opel Ampera și Chevrolet Volt, dar a fost considerată inutilă de piață, având prețuri ridicate.
În prezent, Volkswagen a decis să preia această idee și să o dezvolte, având în vedere creșterea interesului pentru vehiculele electrice cu autonomie extinsă. În SUA, marca Scout a anunțat deja că va oferi versiuni de motorizare cu range-extender, iar popularitatea acestora a crescut semnificativ. Volkswagen a prezentat recent concepte noi la salonul auto din Shanghai, inclusiv SUV-ul VW ID.Era, echipat cu motor electric și motor termic cu rol de generator.
Acest sistem permite o autonomie totală de 1000 de km, dintre care 300 km complet electric. Alimentarea cu benzină se face rapid, în orice stație de carburanți, eliminând astfel teama de a rămâne fără energie în timpul călătoriilor lungi. Martin Sanders, directorul de vânzări al VW, a declarat că există preocupări pentru a aduce acest sistem și în Europa. CEO-ul grupului VW a subliniat, de asemenea, că este important ca Uniunea Europeană să accepte mașinile cu range-extender (EREV) după 2035, când vor fi interzise vânzările de mașini cu combustie.
Există discuții neoficiale despre posibilitatea ca modelele electrice din familia ID să primească un astfel de range-extender, ceea ce ar putea să le facă mai atractive în Europa. De asemenea, companii precum Nissan, Mazda, Ford și Renault investesc în tehnologii similare, iar Renault a dezvăluit un motor inovator care transformă o mașină electrică într-una cu range-extender, integrând motorul cu combustie, motorul electric și cutia de viteze într-un pachet compact.
Specialiștii estimează că acest tip de propulsie ar putea ajunge la 10% din piața de mașini noi în scurt timp, iar cu presiuni din partea industriei, ar putea fi admis și de UE după 2035, devenind o alternativă viabilă la mașinile electrice cu autonomie redusă.
