Portul Constanța în pericol: Alunecările de teren devastează gardul de incintă
Lucrările de stabilizare a versantului din zona de siguranță a căii ferate din Portul Constanța se află în plină desfășurare. Investițiile pentru modernizarea infrastructurii feroviare din incinta Portului Constanța continuă, fiind în derulare proiectul „Lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflată în incinta Portului Constanța – PRIORITATEA 4 – LOT 1 – Lucrări de stabilizare a versantului în zona de siguranță a căii ferate nr.9 Gr.A1 Port Constanța”, cu un stadiu al lucrărilor de 10%.
Măsurile au fost luate în urma înregistrării unui fenomen de alunecare în zona liniei de cale ferată 9 Gr. A1, accentuat în timpul ploilor abundente, ceea ce împiedică desfășurarea lucrărilor de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare din Portul Constanța. Cantitatea de pământ antrenată către baza taluzului a distrus gardul de incintă al Portului pe o distanță de câteva sute de metri și a provocat avarii la conducta RAJA, care era suspendată aerian pe reazeme de beton armat în zona respectivă.
Pentru rezolvarea situației create, principalele lucrări necesare care se execută sunt:
- Lucrări de consolidare care constau în executarea a 25 tronsoane de zid de sprijin din beton armat de clasă C30/37, fundat pe piloți cu lungimea de 13.00m dispuși spațial;
- Amplasarea în spatele zidului de sprijin a unui sistem de drenaj alcătuit din țeavă gofrată Ø150mm, geotextil drenant și strat drenant de pietriș;
- Realizarea pe versant a unui sistem de stabilizare alcătuit dintr-o șaibă drenantă și remedierea zonelor erodate sau cu adâncituri;
- Realizarea de rigole din beton armat pentru preluarea apelor din precipitații.
Strategia a fost aprobată de Compania Națională de Căi Ferate “CFR”- S.A., prin Sucursala Regională CF Constanța – Unitate Operațională. Valoarea estimată a achiziției este de 8.610.542,50 lei cu TVA, sumele fiind alocate de la bugetul de stat.
