Audi își îmbunătățește performanța operațională, chiar și în fața unei scăderi a vânzărilor
Divizia de mașini premium a grupului Volkswagen, Audi AG, care include atât marca Audi, cât și Lamborghini, Bentley și Ducati, a raportat o creștere semnificativă a veniturilor și a profitului operațional, în ciuda scăderii livrărilor de vehicule în primul trimestru al acestui an. Deși întârzierile în calendarul lansărilor au afectat vânzările, conducerea grupului a reușit să obțină rezultate financiare favorabile în perioada analizată.
„Cifrele cheie pentru primul trimestru arată cât de important este să continuăm transformarea cu toate forțele noastre. Am stabilit deja cursul corect pentru acest lucru”, a declarat CFO-ul Jürgen Rittersberger. CEO-ul Gernot Döllner a evidențiat o repozitionare a companiei, menționând: „În primele luni ale anului 2025 am făcut pași decisivi pentru repoziționarea companiei noastre. Și putem vedea că inițiativa noastră model dă roade.”
Conform datelor oficiale, veniturile din primul trimestru au ajuns la 15,4 miliarde de euro, reprezentând o creștere de 12,5% față de 2024, iar profitul operațional a fost de 537 de milioane de euro, cu o majorare de 15,2% comparativ cu anul precedent. Marja operațională a crescut ușor, cu 0,1 puncte procentuale, la 3,5%.
Compania a raportat un flux de numerar net negativ de -61 de milioane de euro, dar acesta este de peste 10 ori mai mic comparativ cu -800 milioane de euro de anul trecut. Rezultatul net al companiei a fost de 630 milioane de euro, în scădere cu 14,4%. Audi a subliniat impactul recesiunii economice globale, intensificării concurenței și incertitudinilor politice asupra rezultatelor, evidențiind în același timp creșterile importante în segmentul electric.
Mașinile electrice din familia e-tron au avut vânzări cu aproximativ 30% mai mari comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, cu un total de 46.371 de vehicule electrice livrate la nivel mondial. Creșteri semnificative au fost raportate în Franța (+169%), Elveția (+120%), Olanda (+87%), Norvegia (+64%) și pe piața din Germania (+59%).
Audi a observat o creștere de 86% a comenzilor pentru mașini electrice în Europa de Vest și o creștere de 22% a comenzilor pentru toate tipurile de propulsie. Divizia premium a VW Group a trecut printr-o restructurare, cu impact asupra gamei de produse, după ce strategii anterioare au dus la întârzieri mari în lansarea unor modele.
Managementul a decis renunțarea la redenumirea unor modele în funcție de tipul de propulsie, revenind la numele consacrate. „Anul acesta va continua să fie foarte dificil din cauza condițiilor economice globale. Dar Audi a început să își pună în aplicare strategia și o realizează”, a afirmat Gernot Döllner.
Audi va lansa zece noi modele hibride plug-in până la sfârșitul anului 2025, iar modelele Audi A3 și Audi A5 au fost deja introduse pe piață. Acestea oferă o capacitate de încărcare crescută și autonomii electrice de peste 100 de kilometri.
În perioada ianuarie-martie, Audi a vândut 388.756 de vehicule, cu 3,5% mai puține decât în anul anterior, cu marca Audi livrând 383.401 vehicule (-3,2%). Vânzările au înregistrat cele mai mari probleme în China, unde a avut un declin de 7% față de anul trecut, cu 144.471 de vehicule vândute.
Grupul Audi continuă să aștepte venituri între 67,5 și 72,5 miliarde de euro pentru acest an, cu o marjă operațională prevăzută între 7% și 9%, precum și un flux de numerar net între 3 și 4 miliarde de euro.
