ING Bank demarează un amplu proces de achiziție a acțiunilor proprii
ING Group, cel mai mare grup bancar din Olanda, a anunțat un program de răscumpărare a acțiunilor în valoare de 2 miliarde de euro. În primul trimestru din 2025, ING a înregistrat un profit net de 1,46 miliarde de euro.
În România, veniturile ING Bank au ajuns la 3,8 miliarde de lei în 2024, ceea ce reprezintă o creștere de 13% față de 2023. Valoarea activelor totale ale băncii a crescut la 78 de miliarde de lei, cu 9% mai mult decât anul anterior. De asemenea, valoarea depozitelor atrase de la clienți a depășit 70 de miliarde de lei, înregistrând o creștere de 11% comparativ cu 2023, în timp ce portofoliul creditelor brute a ajuns la 45 de miliarde de lei, cu o creștere de 18% față de perioada similară din 2023.
În 2024, ING Bank România a obținut un profit brut de 1,83 miliarde de lei, menținându-se la un nivel similar cu cel din 2023. Suma impozitului pe profit și impozitul pe cifra de afaceri pentru anul financiar 2024 depășește 465 milioane lei, la care se adaugă TVA și alte taxe.
Mihaela Bîtu, CEO al ING Bank România, a declarat: „Echipa ING a obținut rezultate comerciale și financiare foarte bune în 2024, anul în care am împlinit 30 de ani de activitate pe piața locală. Am înregistrat o creștere remarcabilă a numărului de clienți și a activelor băncii, în timp ce profitabilitatea a rămas relativ constantă, în contextul introducerii noii taxe pe cifra de afaceri. Costul riscului s-a menținut la un nivel redus, în linie cu politica noastră prudentă de risc și de provizionare. De asemenea, am continuat ritmul accelerat al investițiilor în noi servicii și funcționalități, dar și în reziliența și securitatea sistemelor noastre, precum și în proiecte cu impact social.”
ING Bank România a înregistrat rezultate notabile în domeniul creditelor cu componente de sustenabilitate. În 2024, creditele ipotecare acordate persoanelor fizice pentru locuințe cu certificate energetice de clasa A au fost de 382 milioane de euro. Volumele de finanțare sustenabilă mobilizate prin credite sau emisiuni de obligațiuni pentru clienții companii au depășit 1,5 miliarde de euro.
ING Bank România, parte a ING Group, oferă servicii bancare unui număr de peste 38 de milioane de clienți în peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți, inclusiv companii mari și mici, instituții financiare, antreprenori și persoane fizice. Este singura bancă din top 10 bănci locale cu o creștere organică, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci, având peste 1,8 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), IMM-uri & Mid-Corporate și Wholesale Banking.
