Amazon și partenerii săi își umplu stocurile pentru a scăpa de impozitele impuse de Trump
Amazon face eforturi pentru a diminua temerile investitorilor legate de impactul noilor tarife impuse de administrația Trump asupra activității sale de e-commerce. Compania se confruntă cu provocări limitate pe termen lung în ceea ce privește protejarea vânzătorilor independenți, care se văd acum obligați să se confrunte cu taxe de import de 145% pentru produsele din China.
Deși Amazon a raportat că nu a observat o scădere a cererii sau creșteri semnificative ale prețurilor până în prezent, CEO-ul Andy Jassy a confirmat că firma colaborează cu partenerii săi pentru a anticipa comenzile, mutându-le în SUA mai devreme, pentru a evita costurile tarifare viitoare. ”Vânzătorii noștri și-au adus deja în avans o parte din stocuri, iar noi încurajăm asta pentru a menține prețurile cât mai mici”, a declarat Jassy.
Analiștii, însă, subliniază că această aprovizionare masivă este doar o soluție temporară. Gil Luria, analist la D.A. Davidson, a afirmat: ”Nu îmi imaginez că și-au făcut rezerve pentru mai mult de șase luni.” În cazul în care incertitudinea va continua, Amazon ar putea fi nevoită să accepte marje mai mici sau să permită creșteri de prețuri.
Problemele întâmpinate de Amazon nu sunt unice; alte mari companii precum Apple, Qualcomm, Samsung și Intel se confruntă cu presiuni similare din cauza tarifelor, într-o competiție acerbă cu rivali precum Microsoft și Google. Acțiunile Amazon au scăzut cu 1% vineri, iar cele ale Apple cu aproape 4%, după o estimare a companiei de costuri suplimentare de 900 de milioane de dolari pentru trimestrul în curs, în cazul în care tarifele nu vor fi reduse.
Veniturile din serviciile pentru vânzători terți, care constituie aproape un sfert din cifra de afaceri a Amazon, au crescut cu doar 7% în primul trimestru, în comparație cu ritmul dublu înregistrat anterior. De asemenea, eliminarea regimului ”de minimis” de la 2 mai, care permitea intrarea fără taxe a produselor ieftine expediate direct către clienți, va afecta sever atât vânzătorii independenți, cât și segmentul Haul, prin care Amazon aduce masiv marfă din China.
Unii comercianți au început să se gândească să nu participe la evenimentele majore, precum Amazon Prime Day din iulie. Divizia cloud AWS, considerată motorul principal de profit al companiei, a dezamăgit investitorii în primul trimestru, în contrast cu performanțele solide ale Microsoft Azure și Google Cloud. Bob O’Donnell, analist-șef la TECHnalysis Research, a declarat: ”Cel mai greu va veni în trimestrul al treilea și al patrulea. Deocamdată, toată lumea joacă pe termen scurt pentru că nu știe ce altceva să facă.”
