Explorăm cerul: O nouă etapă de dezvoltare pe Centura Capitalei!
Autostrada A0 Sud – Lotul 3 București se apropie de finalizare, cu imagini recente filmate cu drona. Acest tronson, situat între Bragadiru și Joița, este parte din Inelul de Centură al Capitalei și joacă un rol esențial în fluidizarea traficului din zona de sud a Bucureștiului. Se estimează că lotul va fi gata la începutul lunii iulie.
Stadiul de execuție al Lotului 3 este aproape de 90%, conform declarațiilor secretarului de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Ionel Scrioșteanu. Acesta a menționat că lucrările sunt aproape de final, cu unele secțiuni, cum ar fi pasajul de la Țegheș, care urmează să fie completate în curând. Constructorul va monta grinzile săptămâna următoare și se va trece la faza de suprastructură. Scrioșteanu estimează că în 2-3 luni lucrările vor fi încheiate, permițând circulația pe întreg semi-inelul sudic al Capitalei.
În cadrul acestui proiect, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a aplicat penalități constructorului Aktor pentru întârzieri. Secretarul de stat a subliniat că au fost aplicate deja patru sau cinci serii de penalități, iar la finalul lucrărilor se va face un calcul pentru a evalua motivele întârzierii și pentru a aplica toate prevederile contractuale.
La finele lunii ianuarie, Aktor afirma că lucrările sunt în grafic pentru a respecta noul termen de finalizare, stabilit pentru 15 aprilie 2025. Lotul 3 al A0 Sud are o lungime de 18 km, iar până acum au fost turnate 204.000 de tone din totalul de 260.000 de tone de asfalt necesare. Aproximativ 30% din parapete și sisteme de iluminat au fost instalate, iar toate structurile majore ale tronsonului au fost finalizate.
Segmentul A0 Sud lot 3 include 15,465 km din Centura de Sud și 2,5 km din Centura de Nord, separați de autostrada A1 spre Pitești, și include patru poduri, șase pasaje, nouă pasaje pe autostradă, 46 de podețe, două parcări de scurtă durată și două zone de servicii. Proiectul integrează lucrări complexe de infrastructură, inclusiv terasamente, rambleuri, bariere fonoabsorbante și sisteme moderne de iluminat.
Ionel Scrioșteanu a subliniat că, având în vedere ritmul actual al lucrărilor, termenul din 15 aprilie 2025 este realist și realizabil, marcând un pas important în modernizarea infrastructurii din România și îmbunătățirea conectivității în regiune.
