Umbrărescu mobilizează aproape 200 de muncitori pentru „Tunelurile destinate urșilor”
Constructorul român Umbrărescu a realizat deja o forare de peste 150 metri în tunelul rutier dintre Margina și Holdea, parte a autostrăzii Lugoj – Deva (A1), care are o lungime totală de 2,13 km. În prezent, pe șantier sunt mobilizați peste 400 de utilaje și mai mult de 180 de muncitori.
După un an de la obținerea autorizației de construire și în ciuda întârzierilor birocratice, Umbrărescu a finalizat aproape terasamentul pe segmentul la sol și jumătate din pilonii segmentului suspendat. Lucrările se desfășoară non-stop, inclusiv duminica, cu echipele lucrează intens la cele două galerii ale tunelului de pe secțiunea Margina – Holdea (A1).
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a vizitat recent șantierul unde constructorii români și bosniaci lucrează cu sute de muncitori. Pe lotul 2 A1 Lugoj – Deva, între Margina și Holdea, au fost mobilizați 700 de muncitori și aproximativ 300 de utilaje, executând lucrări atât la tuneluri, cât și la terasamente și structuri (poduri și pasaje). La tunelul T1, pe partea stângă, au fost forați 66 de metri, iar pe partea dreaptă – 18 metri. Echipele UMB GRUP și Euro-Asfalt lucrează continuu.
Sectorul de autostradă Margina – Holdea este compus din două secțiuni: secțiunea E (9,13 km), unde se construiește tunelul forat cu două galerii fiecare având o lungime de aproximativ 2,12 km, și secțiunea D, cu o lungime de 4 km, care necesită finalizarea lucrărilor dintr-un contract anterior.
În noiembrie, s-a raportat că echipele UMB și partenerul bosniac Euro-Asfalt continuă lucrările la portalurile de acces/ieșire ale tunelurilor de pe sectorul Margina – Holdea al autostrăzii A1. Aceste structuri vor fi unice în România datorită deschiderii foarte mari de intrare în tuneluri, permițând accesul direct de pe autostradă, pe două benzi și banda de urgență, având o lățime totală de 11,35 metri/sens.
În etapa de forare a tunelului 1, se va lucra pe o lungime de 75 de centimetri sau maxim 1 metru, utilizând „umbrele de țevi” înclinate de 15 metri lungime, cu o suprapunere de 4 metri. La fiecare 75 de centimetri de forare, se vor monta plase, se vor introduce ancore și se va injecta beton special sub presiune, cu ajutorul mașinilor de torcret.
Lucrările se vor desfășura cu măsuri deosebite pentru siguranța muncitorilor. Specialiștii în geologie vor fi prezenți constant pe șantier pentru a evalua natura terenului și a indica tehnologia de execuție. Partenerii bosniaci de la Euro-Asfalt au început, de asemenea, activități topografice și pregătiri pentru platforma de acces la viitoarele tuneluri.
Principalele lucrări ce vor fi realizate includ: aproape 10 km lungime, 3 viaducte, 2 pasaje, 23 podețe, 1 Centru de Întreținere și Coordonare, precum și 2 tuneluri cu o lungime totală de 2,13 km, formate din câte două galerii unidirecționale pentru fiecare cale de circulație, cu platformă de 11,25 m.
Aceste tuneluri au fost impuse prin acordul de mediu din 2013 pentru a evita problemele de stabilitate și impactul negativ asupra mediului, menținând intacte culoarele de tranzit pentru mamiferele mari în zona de legătură între masivele Carpaților Occidentali.
