Jumbo își lansează planul ambițios de expansiune rapidă pe piața românească
Retailerul grec Jumbo a anunțat o strategie de extindere accelerată în România, având în vedere deschiderea a 1 – 2 hipermarketuri pe an în următorii ani. Acest plan face parte dintr-o inițiativă similară care se desfășoară și în alte țări, precum Grecia, Cipru, Bulgaria și Israel.
Grupul Jumbo deține în prezent 89 de magazine la nivel internațional, dintre care 53 se află în Grecia, 6 în Cipru, 10 în Bulgaria și 20 în România. În 2024, vânzările grupului au crescut cu 6,33% față de anul anterior, atingând 1,14 miliarde euro, iar câștigul înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare (EBITDA) a fost de 424,55 milioane euro, în creștere față de 398,10 milioane euro în 2023.
Apostolos Vakakis, proprietarul magazinelor Jumbo, a exprimat recent nemulțumirea față de întârzierea reformelor pe piața elenă, subliniind că inactivitatea și lipsa de creștere a productivității sunt probleme majore. Acesta a menționat că magazinele din Grecia nu funcționează în toate zilele săptămânii, în contrast cu cele din România, Cipru și Bulgaria, care sunt deschise șapte zile pe săptămână.
Vakakis a explicat că restricțiile de deschidere a magazinelor în timpul sărbătorilor au dus la pierderi semnificative, impactând costurile de exploatare. De asemenea, a criticat companiile de asigurări pentru creșterea primelor, menționând că Jumbo a primit despăgubiri de 11,5 milioane euro pentru daunele cauzate de ciclonul „Daniel”, dar intenționează să creeze un cont de autoasigurare.
În prima jumătate a anului trecut, Jumbo a investit aproape 57 de milioane de euro în achiziția de terenuri și imobile în România, inclusiv pentru achiziția magazinului din Liberty Center. În 2023, compania a deschis un magazin online și un magazin fizic în Iași, acesta din urmă fiind al 17-lea pe plan local.
