Administrația Trump reacționează la afirmațiile Amazon privind majorările de preț cauzate de taxe pe import
Purtătoarea de cuvânt a Casei Albe, Karoline Leavitt, a comentat informația conform căreia gigantul comerțului electronic Amazon ar intenționa să afișeze pe site-ul său scumpirile generate de tarifele de import impuse de Administrația Trump, caracterizând această intenție drept ″un act politic ostil″. Știrea a fost raportată de publicația Punchbowl News.
Ulterior, Amazon a negat că ar intenționa să prezinte aceste informații pe site-ul său principal, adăugând că a luat în considerare această posibilitate doar pentru site-ul de reduceri Amazon Haul. Compania a precizat: ″Echipa care gestionează site-ul nostru low cost Amazon Haul a luat în considerare afișarea tarifelor de import la anumite produse. Acest lucru nu a fost luat niciodată în considerare pentru site-ul nostru principal Amazon și nimic nu a fost implementat la nici una dintre proprietățile Amazon″.
Karoline Leavitt a întrebat: ″De ce n-a făcut Amazon asta când Administrația Biden a dus inflația la cel mai înalt nivel din ultimii 40 de ani?″ Ea a adăugat că Amazon a intrat în parteneriat cu un braț de propagandă al Chinei, sugerând că acesta este un motiv pentru care americanii ar trebui să cumpere produse americane și să susțină producția industrială locală. O informație despre această colaborare a Amazon cu China a fost publicată de Reuters în decembrie 2021.
Jeff Bezos a avut o relație problematică cu președintele Donald Trump în timpul primului său mandat, Trump criticându-l pentru articolele din publicația Washington Post, pe care Bezos o deține. Totuși, Bezos a participat la ceremonia de învestire a lui Trump în acest an și a donat 1 milion de dolari pentru aceasta.
Una dintre marile îngrijorări ale Amazon cu privire la tarifele impuse de Trump se leagă de intenția actualei administrații de la Casa Albă de a diminua sau elimina scutirea de taxe vamale a coletelor cu livrări în valoare de până la 800 de dolari.
Vânzătorii de pe Amazon au început să majoreze prețurile după tarifele impuse de Donald Trump Chinei, conform unui raport CNBC. Potrivit SmartScout, o companie de software pentru comerț electronic, 930 de produse monitorizate pe Amazon au înregistrat, în medie, o creștere de preț de 29% începând din 9 aprilie, în categorii precum îmbrăcăminte, bijuterii, electronice, jucării și rechizite de birou. Pe de altă parte, un purtător de cuvânt al Amazon a calificat aceste afirmații drept ″senzaționaliste″, precizând că studiul vizează ″o fracțiune foarte mică″ dintre produsele de pe platformă și că nu s-au observat schimbări semnificative ale prețurilor medii de vânzare în afara fluctuațiilor normale.
