Primarul din Ovidiu își exprimă deschis opinia despre transportul metropolitan
Transportul metropolitan care ar urma să lege municipiul Constanța de localitățile limitrofe este un subiect de discuție în campaniile electorale din ultimele mandate. În perspectiva alegerilor din 2024, primari din județul Constanța, inclusiv Vergil Chițac, primarul municipiului Constanța, au anunțat progrese în acest proiect, menționând că… “urmează, se face, s-a semnat, s-a votat”. Totuși, realitatea este că proiectul transportului metropolitan stagnează, iar CT Bus se confruntă cu dificultăți financiare semnificative.
Pe 16 decembrie, autobuzele CT Bus nu au ieșit pe trasee, în semn de protest, iar compania se confruntă cu reduceri de salarii și restructurări. În acest context, primarul orașului Ovidiu, George Scupra, a exprimat scepticism cu privire la realizarea proiectului de transport metropolitan, explicând că localitățile limitrofe sunt solicitate să contribuie financiar cu sume considerabile pentru dotarea CT Bus cu autobuze care să deservească navetiștii.
George Scupra a declarat: “Știu că există un proiect la Constanța, de ieșire din Constanța spre Ovidiu. Eu cred că se va face, mai devreme sau mai târziu, pentru că este util pentru constănțeni.” El a subliniat că primarii din zona metropolitană își doresc acest proiect, dar este necesar ca CT Bus să fie pregătit să extindă rutele. În prezent, autobuzele ajung doar până la Palazu, un cartier al Constanței, și nu au avansat spre Ovidiu, deși promisiunile au fost făcute de ani de zile.
Scupra a adăugat: “Nici mie nu îmi e clar când va începe implementarea acestui proiect. Trebuie să contribuim cu prea mulți bani, pe care nu îi avem. Ar însemna să dăm tot bugetul nostru pe un an de zile. Nu ne permitem luxul să dăm jumătate din banii pentru investiții pe transportul în comun.” Primarul a subliniat că, în opinia sa, această condiționare a contribuției primăriilor este motivul pentru care proiectul nu se va realiza niciodată.
El a concluzionat că, pentru a evita congestionarea orașului Constanța cu navetiști, este necesar un sistem de transport eficient, care să încurajeze cetățenii să renunțe la mașinile personale. “Dacă cei din Ovidiu nu mai vin cu 10.000 de mașini în Constanța, atunci acei 10.000 de oameni vin cu autobuzul,” a afirmat Scupra, adăugând că susținerea financiară din partea primăriilor ar putea reprezenta o soluție viabilă în acest sens.
