Volkswagen închide prima fabrică în Germania după 88 de ani
Volkswagen marchează o premieră istorică, fiind nevoită să închidă pentru prima dată o fabrică în Germania, după 88 de ani de activitate. Ultima mașină va ieși din fabrica din Dresda marți, la puțin peste 20 de ani de la deschiderea acesteia.
Fabrica va fi închiriată Universității Tehnice din Dresda, care va folosi spațiul pentru dezvoltarea inteligenței artificiale și va transforma o parte din instalații într-o atracție turistică. Această schimbare reflectă provocările cu care se confruntă industria auto germană, inclusiv cererea slabă din China și problemele tarifare din Statele Unite.
Închiderea liniei de producție a fabricii din Dresda are loc într-un context în care Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, se confruntă cu presiunea fluxului de numerar din cauza vânzărilor slabe din China și a cererii reduse din Europa. De asemenea, tarifele americane afectează vânzările din Statele Unite. Compania a redus drastic bugetul de investiții, care se ridică la aproximativ 160 de miliarde de euro pentru următorii cinci ani, anticipând o durată de viață mai lungă pentru mașinile cu motor pe benzină.
Directorul financiar al Volkswagen, Arno Antlitz, a sugerat în octombrie că fluxul de numerar net pentru 2025 ar putea fi ușor pozitiv, în condițiile în care prognoza inițială era aproape de zero. Cu toate acestea, analiștii avertizează că Volkswagen va continua să se confrunte cu o presiune crescută.
Fabrica din Dresda a produs mai puțin de 200.000 de vehicule de la începutul producției în 2002, reprezentând mai puțin de jumătate din producția anuală a fabricii centrale VW din Wolfsburg. Închiderea fabricii este parte a unui acord convenit cu sindicatele anul trecut, care va duce la reducerea a 35.000 de locuri de muncă la marca VW în Germania.
Inițial, fabrica a fost concepută ca o vitrină pentru ingineria Volkswagen, fiind responsabilă pentru asamblarea modelului de lux VW Phaeton. După ce producția modelului Phaeton a fost întreruptă în 2016, fabrica din Dresda a devenit un simbol al eforturilor de electrificare ale companiei, producând recent modelul ID.3 alimentat cu baterii.
Volkswagen și Universitatea Tehnică din Dresda s-au angajat să investească 50 de milioane de euro în următorii șapte ani în proiectul de cercetare, care va include dezvoltarea inteligenței artificiale, roboticii și cipurilor.
