Toyota își extinde gama de vehicule electrice cu intrigantele bZ7 și Lexus ES
Toyota a lansat un nou automobil cu propulsie exclusiv electrică, bZ7, care se alătură parcului de modele cu emisii zero al companiei japoneze. Acest model are ca scop recuperarea întârzierilor față de principalii competitori pe segmentul vehiculelor electrice. Debutul bZ7 a avut loc în China, cea mai mare piață de mașini electrice din lume.
Odată cu lansarea bZ7, Toyota ajunge la cinci modele cu propulsie exclusiv electrică, incluzând și bZ4X, bZ3, bZ3X și bZ5. Noul fastback de mari dimensiuni încearcă să îmbine proporțiile unui coupe cu confortul unui sedan. Deocamdată, bZ7 este destinat în principal pieței din China, unde Toyota se confruntă cu o concurență acerbă din partea mărcilor locale.
Noul model electric a fost dezvoltat prin parteneriatul dintre Toyota și Guangzhou Automobile, utilizând facilitățile de cercetare și dezvoltare pe care Toyota le deține în China. bZ7 are o lungime de peste 5 metri și este echipat cu tehnologie avansată. Modelul de serie va putea fi comandat abia peste un an.
În cadrul aceluiași salon auto din Shanghai, Toyota a prezentat și modelul premium Lexus ES, care este de asemenea echipat cu motorizare pur electrică. Cele două modele au proporții asemănătoare, sugerând utilizarea aceleași platforme. Spre deosebire de bZ7, Lexus ES va beneficia de platforma TNGA GA-K și va oferi și variante cu motorizări hibride.
Lexus ES are specificații tehnice deja disponibile: o lungime de 5,14 metri, cu un motor electric de 225 CP sau 343 CP pe versiunea electrică, și motorizări hibrid de 2.0 sau 2.5 litri, cu puteri de până la 248 CP. Autonomia versiunii electrice este de până la 685 km pentru tracțiunea față și 610 km pentru tracțiunea AWD. Modelul Lexus va putea fi comandat doar în 2026.
În 2022, Toyota a vândut 140.000 de vehicule complet electrice, un volum mult sub cel al principalilor competitori globali, precum VW, Stellantis, Tesla sau mărcile din China. În primul trimestru din acest an, vânzările au atins 34.730 de vehicule electrice, marcând o creștere de 15% față de anul anterior.
Cu toate acestea, Toyota se confruntă cu o problemă majoră în Japonia, unde vânzările de mașini electrice au scăzut cu 72%, pe fondul unei cereri tot mai reduse pentru acest tip de propulsie.
