A cincea încercare a norocului: Podul suspendat de la Brăila, revitalizat cu un nou strat de asfalt
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila va fi reasfaltat pentru a cincea oară, din cauza apariției unor “valuri” în asfalt, cauzate de temperaturile ridicate din perioada verii. La noua asfaltare se va folosi o rețetă de bitum inovatoare, anunțată de purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Șerbănescu.
“Se asfaltează și calea 1 de rulare a Podului suspendat peste Dunăre, cu aceeași formulă asfaltică nouă, care a fost utilizată, în octombrie anul trecut, pe calea 2 de rulare, cea mai circulată. S-a dorit să se observe cum se comportă noua formulă asfaltică pe timpul iernii, iar rezultatele au fost pozitive. Este o formulă mai dură, iar riscul de fisurare era considerat mai mare iarna, când temperaturile sunt scăzute, comparativ cu vara”, a declarat Alin Șerbănescu.
Șoferii sunt informați că, în perioada 14 aprilie-3 iunie, pentru efectuarea lucrărilor de reasfaltare pe DN 2S, traficul va fi deviat pe calea 2 de rulare, care va fi deschisă circulației în ambele sensuri.
Podul peste Dunăre, cel mai mare din România și al treilea din Europa, a fost inaugurat în 2023, iar circulația pe pod a fost deschisă pe 6 iulie 2023. Cu toate acestea, lucrarea nu a fost recepționată de autoritățile române, iar ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a precizat că recepția nu va avea loc până când constructorul nu va remedia toate problemele existente.
