Titler.pro: Un instrument AI care dezvăluie reacțiile emoționale ale românilor față de politicieni
Institutele de sondare realizează periodic măsurători pentru a determina tendințele de vot ale românilor, încrederea în clasa politică și opiniile pe diverse teme de interes social. Sondajele sunt folosite de formațiunile politice în momente cheie, cum ar fi înainte de alegeri. De exemplu, după un an de mandat al președintelui Consiliului Județean Constanța, Florin Mitroi, a fost realizat un sondaj pentru a evalua preferințele constănțenilor, opțiunile de vot și subiectele care îi preocupă cel mai mult.
Aceste date ajută partidele politice și politicienii să își ajusteze strategiile în raport cu electoratul. În acest context, instrumentele AI devin din ce în ce mai relevante. Titler.pro, dezvoltat de CENTYSO și 6Lab, reprezintă un exemplu de inovație în acest domeniu, oferind un instrument de analiză a imaginii publice a politicienilor prin intermediul unui Barometru de Încredere.
Titler.pro utilizează o suită de LLM pentru a analiza știrile din România, atât locale, cât și naționale, măsurând emoțiile exprimate în articole precum încredere, admirație, entuziasm, dezamăgire, frică și furie. Instrumentul transformă fluxul de știri în metrici clare și relevante pentru statistici și măsurători.
Conform datelor oferite de titler.pro, premierul Ilie Bolojan se află în topul persoanelor cu cele mai multe menționări în presa din România, urmat de Nicușor Dan, George Simion și Sorin Grindeanu. Statistica este dinamică, titler.pro contabilizând în permanență cifrele și oferind o „poza de moment” a încrederii publicului. De asemenea, datele înregistrate indică natura articolelor publicate, evoluția încrederii și alți indici relevanți.
Titler.pro poate măsura și alți politicieni interesați de expunerea lor publică, permițându-le să își ajusteze comportamentul în funcție de reacțiile electoratului.
