Dificultățile de la CT Bus, cauzate de gestionarea ineficientă
Conducerea CT Bus a anunțat măsuri de austeritate, incluzând renunțarea temporară la tichetele de masă pentru angajați în lunile noiembrie și decembrie, plata orelor suplimentare după 90 de zile și eliminarea tichetelor de masă pentru angajații cu venituri nete peste 8.000 de lei. Aceste măsuri au fost discutate în cadrul unei ședințe a comisiei paritare din 13 noiembrie, ca urmare a situației grave în care se află compania.
Primarul Constanței, Vergil Chițac, a declarat că problemele CT Bus sunt rezultatul managementului ineficient, respingând ideea că dificultățile companiei ar fi cauzate de subfinanțare. „Nu este subfinanțare. Noi finanțăm compensații care se calculează după formule bazate pe cheltuielile de exploatare. Ultimul audit este efectuat acum, iar noi vom intra în Consiliul Local cu noul preț, 12.44 lei pe kilometru, dar vechiul preț a fost mai mic și noi am finanțat conform acestuia”, a explicat Chițac.
Edilul a subliniat că managementul CT Bus, care este subordonat direct Consiliului Local, ar fi trebuit să își facă ordine în finanțe și să se încadreze în bugetul stabilit. „Cel mai ușor e să arătăm spre primar, că nu le dă primarul banii… Eu dau bani conform legii, conform auditului financiar. Ei știau ce buget au și trebuiau să își restructureze compania”, a adăugat primarul.
Chițac a criticat și modul în care CT Bus își desfășoară activitatea, menționând că există 50 de tonete care vând bilete, în condițiile în care ar trebui să se axeze pe informatizare și digitalizare. „În 2025, noi vorbim de vânzarea biletelor la tonete? 50% din cei care călătoresc cu CT Bus nu plătesc bilete… Asta e treaba primarului?”, a întrebat retoric Vergil Chițac.
Primarul a evidențiat că suma cheltuită cu personalul CT Bus reprezintă circa 70% din buget, în contrast cu o companie similară dintr-un alt mare oraș din România, care se descurcă cu doar 50% din suma totală pentru cheltuieli de personal. „Ei cum se descurcă?”, a întrebat Chițac, subliniind astfel ineficiența managementului actual.
