Reluarea angajărilor pentru titularizare și reforme în competițiile pentru funcțiile de conducere
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a anunțat, într-o conferință de presă susținută la Oradea, prioritățile instituției sale, printre care se numără deblocarea posturilor pentru titularizare în anul următor și elaborarea metodologiilor pentru concursul de directori și selecția inspectorilor. Aceste măsuri sunt esențiale pentru dinamizarea sistemului educațional.
„Prioritatea priorităților este deblocarea posturilor pentru titularizare anul viitor, deoarece este un element care ține mișcarea și dinamizează sistemul educațional”, a declarat ministrul.
David a subliniat că este necesară finalizarea celor două metodologii pentru concursurile de directori și selecția inspectorilor, având ca termen de finalizare luna august, dar dorindu-se îndeplinirea acestora mai devreme, până la începutul anului, pentru a putea organiza concursurile și a începe din toamnă cu o nouă structură de conducere.
Referitor la ordinul de ministru privind temele de acasă ale elevilor, ministrul a explicat că acesta nu este unul nou, ci a fost reactualizat din cauza modificărilor legislative. „Este important să reglementăm activitatea legată de temele pentru acasă, iar reglementarea trebuie să fie flexibilă, astfel încât să ajutăm atât profesorii, cât și elevii”, a adăugat David.
În ceea ce privește Evaluarea Națională și Bacalaureatul, ministrul a afirmat că nu vor exista schimbări semnificative, însă vor fi anunțate modificări pentru testările naționale din clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, care au un caracter formativ. Aceste testări vor avea scopul de a oferi informații utile despre nivelul de cunoștințe al elevilor și de a permite dezvoltarea educațională ulterioară.
David a precizat că se dorește extinderea tipului de itemi utilizați în testări, pentru a include nu doar elemente de matematică, științe sau limbă, ci și întrebări care să se refere la aplicarea cunoștințelor în viața de zi cu zi, având în vedere că elevii se confruntă cu testele PISA, care evaluează utilizarea cunoștințelor în contexte reale.
