Debutează proiectarea la cel mai provocator segment al Autostrăzii A8
Compania Națională de Investiții Rutiere a emis astăzi ordinul de începere pentru etapa de proiectare a lotului 2B Grințieș-Pipirig, considerat cel mai dificil tronson al Autostrăzii Unirii-A8. Ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, a anunțat că contractul, în valoare de 5,97 miliarde lei, pentru construirea acestui lot a fost semnat la sfârșitul lunii octombrie.
Durata de realizare a proiectului este de 54 de luni, cu data de începere stabilită pentru 30 martie 2026, astfel încât lucrările să demareze din 2027, respectând termenele prevăzute în Legea Autostrăzii A8.
Lotul, cu o lungime de 31,5 kilometri, se află în județul Neamț și prezintă o complexitate tehnică ridicată, incluzând 16 tuneluri, dintre care cel mai lung are 940 metri, și 60 de poduri și viaducte. Dintre acestea, două poduri depășesc 1000 metri lungime, cel mai lung fiind cel peste râul Bistrița, cu o lungime de 1275 metri. Aproximativ 20 de kilometri din totalul tronsonului sunt reprezentați de pasaje și tuneluri, ceea ce constituie aproape 70% din lungimea întregului lot.
Pentru asigurarea conexiunii cu lotul 2A Ditrău-Grințieș, aflat acum în etapa de proiectare, a fost prevăzut un nod rutier lângă Tulgheș. De asemenea, pentru conexiunea cu Lotul 2C Pipirig-Vânători Neamț (Leghin), a fost planificată o descărcare provizorie, garantând astfel funcționarea independentă a acestora.
