Vlad Pascu în fața unei mari provocări! Judecarea cazului 2 Mai ar putea lua o turnură astăzi
Dosarul în care Vlad Pascu și Fundația Română pentru Asistarea Victimelor Accidentelor cer rejudecarea, în parte, a procesului deschis după tragedia de la 2 Mai, accident soldat cu doi decedați și trei răniți, se va afla azi, 18 noiembrie 2025, în atenția magistraților de la Înalta Curte de Casație și Justiție a României.
Potrivit datelor oficiale, judecătorul Nicolescu Alin Sorin, investit cu soluționarea cauzei, va analiza astăzi admisibilitatea acțiunii. În cazul în care se constată respectarea anumitor proceduri legale, se va acorda un nou termen pentru continuarea procesului.
Vlad Pascu solicită rejudecarea dosarului privind tragedia de la 2 Mai în faza apelului, care a fost soluționat de judecătorii Curții de Apel Constanța, care l-au condamnat definitiv la pedeapsa de zece ani de închisoare.
Conform procurorilor, Vlad Pascu a fost suspectat că, „în dimineața zilei de 19.08.2023, a condus un autovehicul pe drumurile publice sub influența substanțelor psihoactive și, la intrarea în localitatea 2 Mai, a acroșat un grup de persoane care se deplasau pe marginea drumului. În urma impactului, au decedat O.A.S. (21 ani) și D.R.M. (20 ani), iar B.D.D. (18 ani), C.V.A. (20 ani) și I.C.L. (20 ani) au fost răniți.”
După producerea accidentului, inculpatul a părăsit locul faptei, fiind ulterior depistat pe raza localității Vama Veche.
Aspecte din motivarea Curții de Apel Constanța
Curtea de Apel Constanța a decis condamnarea definitivă a lui Vlad Pascu la 10 ani de închisoare, motivând că a existat un „grad foarte ridicat de pericol social al faptelor” și a subliniat circumstanțele și modul de comitere a infracțiunilor. Instanța a constatat că inculpatul a condus autoturismul pe drumuri publice, între două stațiuni intens populate în perioada sezonului estival, la o viteză de 102,86 km/h, în condițiile în care limita maximă admisă era de 50 km/h, pe o porțiune de drum cu curbă deosebit de periculoasă.
De asemenea, a fost stabilit că vizibilitatea era adecvată, iar traficul pietonal și rutier era inexistent, în special într-o zi de sâmbătă, când zona era cunoscută pentru supraaglomerare.
Referitor la inexistența unui trotuar, Curtea a concluzionat că victimele au mers pe trotuar până la capătul acestuia și au continuat pe acostament, fără posibilitatea de a traversa în conformitate cu legislația rutieră.
Instanța a precizat că „atitudinea de regret a inculpatului, dublată de atitudinea sinceră în fața organelor judiciare, nu este suficientă pentru a determina reformarea modalității de sancționare”, având în vedere conduita imprudentă a acestuia.
