Situație îngrijorătoare la Școala Gimnazială nr. 7 „Remus Opreanu” din Constanța
Elevii de la Școala Gimnazială nr. 7 „Remus Opreanu” se confruntă cu condiții inadecvate de învățare, iar părinții acestora au ridicat semne de întrebare cu privire la situația curentă. Aceștia au semnalat probleme precum pereți umezi, apariția mucegaiului, aer greu de respirat și temperaturi scăzute în timpul orelor.
„Așa arată clasa copilului meu în 2025. Pereți uzi, mucegai, aer greu de respirat, frig. Nu mai putem accepta că „merge și așa” atunci când e vorba de sănătatea copiilor noștri. Cum e posibil ca în 2025 să fie considerat normal ca elevii să stea în asemenea condiții? Nu cer lux. Cer respect, siguranță și sănătate pentru cei mici. Educația este importantă, dar și condițiile în care se face sunt necesare ca educația să fie plăcută”, a declarat un părinte al unui elev.
Părinții au solicitat Primăriei Constanța să monitorizeze și să rezolve lucrările de reabilitare a unității de învățământ, care se află într-un amplu proces ce are termen de finalizare în februarie 2026. Conform Primăriei, nu s-a realizat până în prezent niciun proces verbal de recepție a lucrărilor.
Declarațiile reprezentanților școlii
Reprezentanții unității de învățământ au precizat că, la etajul al doilea, din cele opt clase, trei sunt dezafectate, iar accesul în acestea este restricționat. În celelalte cinci clase, cursurile se desfășoară normal, iar copiii care aveau ore în sălile afectate au fost mutați în alte locații, cum ar fi cabinetul de informatică și fostul centru de documentare și informare.
„În interior, condițiile sunt bune: tablele smart funcționează, iar activitățile se desfășoară normal. Aproximativ 95% dintre părinți sunt mulțumiți de modul în care se desfășoară cursurile. Există, ca peste tot, unele nemulțumiri izolate, însă acestea nu sunt generalizate”, a declarat Prof. Corina Cușa, reprezentant al școlii.
Constructorul are obligația de a finaliza lucrările și de a preda școala pentru recepție până în februarie 2026. Recent, conducerea școlii a solicitat primăriei un spațiu alternativ până la finalizarea lucrărilor, inclusiv propunând școala Spectrum, dar nu a primit un răspuns.
„Conducerea școlii are ca prioritate procesul instructiv-educativ. Profesorii sunt solidari cu elevii și fac eforturi pentru ca aceștia să nu simtă disconfortul condițiilor”, a concluzionat Prof. Corina Cușa.
