Reforma Autorității Vamale Române: 29 de poziții de conducere eliminate și economii substanțiale anuale!
Autoritatea Vamală Română a anunțat inițierea unui proces de reorganizare, care va reduce numărul posturilor de conducere de la 68 la 39. Această măsură va genera economii anuale de peste 6,2 milioane de lei la cheltuielile salariale.
Reorganizarea vizează optimizarea structurii interne, creșterea eficienței operaționale și realizarea de economii semnificative la bugetul de stat, fără a afecta activitatea personalului din zona de execuție. Peste 300 de posturi de execuție vacante vor fi completate prin redistribuirea persoanelor care își vor pierde funcțiile de conducere.
Printre obiectivele reorganizării se numără eficientizarea controlului vamal, digitalizarea proceselor și utilizarea optimă a resurselor umane și tehnice. Reorganizarea nu implică reduceri de personal, ci o reechilibrare a resurselor în favoarea activităților operative.
„Activitatea vamală nu se poate face doar din birou. Reorganizarea urmărește eficientizarea controlului și supravegherii vamale, creșterea transparenței, îmbunătățirea serviciilor pentru agenți economici și cetățeni și utilizarea mai eficientă a resurselor umane și tehnice pentru consolidarea capacității operaționale, combaterea traficului ilicit și protejarea intereselor economice ale statului”, a declarat președintele Autorității Vamale Române, Alexandru Bogdan Bălan.
Printre principalele măsuri ale reorganizării se numără:
- Comasarea și restructurarea direcțiilor vamale;
- Întărirea structurilor de control;
- Implementarea de soluții digitale pentru o vămuire mai rapidă și transparentă;
- Optimizarea utilizării resurselor umane și tehnice.
Bălan a subliniat că prioritatea noii conduceri este sprijinirea lucrătorilor vamali de execuție, care se confruntă zilnic cu dificultăți în teren. Un exemplu concret este redistribuirea autospecialelor utilizate anterior de conducerea centrală către birourile teritoriale, unde lipsa mijloacelor de transport afectează activitatea personalului vamal.
„Cunosc bine problemele lucrătorilor vamali de execuție, pentru că provin din rândul acestora. În Portul Constanța, inspectorii parcurg zeci de kilometri zilnic între birouri și scannere, având la dispoziție doar câteva mașini vechi, întreținute din resurse proprii. Situații similare există în multe birouri din teritoriu, în timp ce la București zeci de autospeciale erau la dispoziția conducerii centrale”, a adăugat Bălan.
Activitatea birourilor vamale va continua normal pe întreaga perioadă a reorganizării, fără impact asupra contribuabililor.
