Producătorii auto din China înghesuie brandurile europene
Producătorii auto europeni își pierd rapid cota de piață la nivel global, în condițiile în care rivalii chinezi își extind activitatea și inovează. Lasse Kristoffersen, directorul executiv al Wallenius Wilhelmsen, a declarat că a existat o „creștere masivă” a transporturilor din China către America Latină, Europa, Africa și Australia, pe fondul măsurilor interne luate de Beijing pentru reducerea prețurilor. Kristoffersen a subliniat că „motivul pentru care chinezii câștigă cote de piață este că ei înșiși inovează”, trecând de la a fi lideri în materie de costuri la a deveni lideri în tehnologie.
Exporturile chineze de autovehicule au crescut cu 23% până la 6,4 milioane de autovehicule de pasageri anul trecut, depășind cu peste 50% Japonia, care ocupă locul al doilea, conform AlixPartners. Această companie de consultanță estimează că producătorii chinezi vor acapara 30% din piața auto globală până în 2030, în creștere față de 21% anul trecut, fiind impulsionați de creșterea piețelor emergente.
Mărcile chineze, precum BYD, Chery și SAIC (proprietarul MG), s-au extins rapid în Europa de Vest, reprezentând 5,7% din vânzările de mașini noi în primele nouă luni ale anului, comparativ cu 3,2% în aceeași perioadă a anului trecut, conform Schmidt Automotive Research. Proporția Chinei pe piața europeană a vehiculelor electrice cu baterii este și mai mare, ajungând la 10% în ultimele nouă luni.
În timp ce mărcile japoneze și americane au pierdut o parte din cota de piață europeană în favoarea rivalilor chinezi, Kristoffersen a sugerat că creșterea vânzărilor de mașini chinezești în alte regiuni a venit în detrimentul producătorilor auto europeni. Aceștia se confruntă cu o triplă lovitură: scăderea vânzărilor în China, cererea slabă pe piața internă și tarifele mai mari din SUA. „Ei se confruntă cu provocări atât pe piața internă, cât și pe piețele externe din est și vest, dar vedem că iau măsuri”, a adăugat Kristoffersen.
