Aproape o zecime din câștigurile anuale ale Meta sunt generate de publicitate înșelătoare sau de oferte ilegale
Conform unor documente interne, 10% din veniturile totale ale Meta pentru anul 2024 ar proveni din reclame frauduloase sau din cele pentru produse interzise, ceea ce se traduce în aproximativ 16 miliarde de dolari. Utilizatorii Facebook, Instagram și WhatsApp au fost expuși la diverse scheme de investiții false, e-commerce fraudulos, jocuri de noroc ilegale și vânzări de produse medicale interzise.
Documentele citate arată că Meta nu a reușit să identifice și să oprească fluxul masiv de reclame frauduloase. Compania afișează în jur de 15 miliarde de reclame cu risc ridicat, generând anual peste 7 miliarde de dolari doar din acestea. Mecanismul de blocare a reclamelor suspecte se bazează pe un sistem automat care identifică doar cazurile cu cel puțin 95% șanse de fraudă. În cazurile cu o suspiciune mai mică, utilizatorii primesc doar penalizări.
Meta este criticată pentru lipsa de măsuri adecvate în combaterea fraudei, iar foști angajați ai companiei sugerează că reglementările în acest domeniu sunt permisive. În replică, purtătorul de cuvânt al companiei susține că cifrele prezentate sunt exagerate și că, de fapt, ele sunt mult mai mici.
