Un român din șapte intenționează să investească peste 5.000 de lei cu ocazia Black Friday 2025
Unul din șapte români a planificat cheltuirea a peste 5.000 de lei pentru Black Friday 2025, înregistrând o creștere de 60% față de anul precedent. Electrocasnicele mici, hainele, televizoarele și telefoanele se află în topul preferințelor consumatorilor, conform unui studiu realizat de Kantar România.
Black Friday rămâne unul dintre cele mai cunoscute evenimente de shopping din România, având o cotă de popularitate și notorietate de peste 90%. Dintre cei care cunosc acest eveniment, mai mult de jumătate au declarat că și-au planificat achiziții pentru ediția din acest an.
Interesul se menține
Chiar dacă presiunile economice continuă să fie ridicate, interesul pentru Black Friday se menține la cote importante. Aproximativ 30% dintre respondenți au declarat că au multă și foarte multă încredere în acest eveniment. Segmentul de vârstă 18-24 de ani, specific generației Z, manifestă cel mai ridicat nivel al încrederii, cu o cotă de 50,4%. Pentru mulți români, Black Friday reprezintă în continuare momentul-cheie al anului pentru achiziții importante.
Potrivit studiului, unul din trei potențiali cumpărători are în plan să cheltuie mai mult de 3.000 de lei, iar un respondent din șapte își propune cumpărături de peste 5.000 de lei, numărul acestora fiind în creștere cu 60,4% față de 2023.
Bărbații, mai numeroși decât femeile
În ceea ce privește bugetul planificat, bărbații care doresc să cheltuie peste 5.000 de lei sunt de aproape trei ori mai numeroși decât femeile. Electrocasnicele mici conduc clasamentul categoriilor de produse vizate, cu 39,2% din respondenți, interesul fiind cel mai ridicat în rândul femeilor, aproape jumătate dintre ele având aceste produse pe listă.
Televizoarele se află pe locul doi în topul preferințelor, cu 29,5%, urmate de haine (28%), telefoane mobile (23%), mașini de spălat (17,1%), frigidere (16,1%) și încălțăminte (13,5%). De asemenea, categoria cosmeticelor este de interes, în special pentru tineri (18-24 de ani) cu 18%, femei și locuitori din București, fiecare cu 14%.
Studiul a fost realizat în perioada 15-21 octombrie 2025, pe un eșantion reprezentativ la nivel național de 2.002 respondenți cu vârste între 18 și 65 de ani, interviurile fiind efectuate prin metoda CATI. Marja de eroare maximă admisă la nivel total este de 2,2%, pentru un nivel de încredere de 95%.
