Black Friday: Românii își strâng cureaua!
Magazinele se pregătesc pentru Black Friday cu oferte atractive, dar inflația a afectat semnificativ buzunarele românilor. Deși perioada cu cele mai mari reduceri din an se apropie, consumatorii sunt deja atrași de oferte. Un studiu recent arată că patru din zece români vor cheltui mai puțin în acest an, iar alții nu intenționează să depășească suma de 1.000 de lei pentru achiziții.
„Există o oarecare emoție în piață”, afirmă comercianții, în contextul în care inflația și creșterea prețurilor au diminuat puterea de cumpărare. Un bărbat a declarat că va cheltui în jur de 300 de lei: „Dacă tot este Black Friday, am zis că de ce nu?!”. Alt consumator a menționat că intenționează să cumpere un telefon cu un buget de până la 2.000 de lei, subliniind că „e criză”. O tânără, studentă, își propune să achiziționeze o tabletă, în timp ce un alt tânăr, care a „vânat” oferte, a declarat că plănuiește să cumpere un laptop de 4.500 de lei, redus cu 1.000 de lei.
Conform studiului, patru din zece români vor cheltui sub 1.000 de lei în ediția din acest an de Black Friday. Prețul este principalul criteriu de selecție pentru produsele dorite, urmat de costul transportului și părerile altor clienți. Retailerii se concentrează pe pregătirea stocurilor și livrărilor, având în vedere cererea care rămâne puternică, chiar și în condițiile în care resursele financiare ale cumpărătorilor s-au micșorat.
Marius Catana, directorul unui magazin de electrocasnice din Galați, a afirmat că „există o oarecare emoție în piață, dar românii bugetează, în general, pentru campaniile de toamnă și nu se simte niciun fel de diferență ca și volume, ba din contră. Ne așteptăm la un trafic crescut în această perioadă.” Cele mai cumpărate produse sunt electronicele și electrocasnicele, urmate de haine, accesorii și produse pentru casă și grădină.
