Două contracte recente pentru 105 km de autostrăzi rapide
Două noi contracte pentru 105 kilometri de drumuri de mare viteză au fost semnate miercuri. Primul contract va face legătura între Autostrada Moldovei și A2 – drumul expres Focșani-Brăila, având un termen de finalizare de 3 ani și jumătate. Al doilea contract este parte din Autostrada Unirii, care leagă Moldova de Transilvania.
Dorinel Umbrărescu, cel mai mare constructor român, a semnat miercuri contracte în valoare de peste 2 miliarde de euro. Grupul său de firme va gestiona cel mai greu lot de pe autostrada Unirii, A8, și drumul expres Focșani-Brăila.
Lotul Grințieș – Pipirig pe Autostrada Unirii – A8
Umbărescu va avea responsabilitatea pentru lotul de pe A8, între Grințieș și Pipirig, cu o valoare de 5,97 miliarde de lei, fiind al doilea cel mai mare contract public de infrastructură și cel mai scump contract la costul pe kilometru de autostradă. Consorțiul lui Umbărescu a fost desemnat câștigător al licitației din iulie, însă semnarea contractului a întârziat. În grupul de firme este inclusă și o filială a unei companii din Bosnia și Herțegovina, adusă pentru expertiza în tuneluri, având în vedere că Umbrărescu nu a avut experiență în astfel de proiecte speciale.
Lotul are o lungime de 31,5 kilometri și este considerat un proiect dificil, având lucrări de artă pe 70% din distanță, inclusiv 16 tuneluri și 60 de poduri și viaducte. Cel mai lung tunel va avea aproape un kilometru, iar cel mai lung pod va fi peste râul Bistrița, cu o lungime de 1.275 metri. A8 Târgu Mureș – Iași – Ungheni va avea o lungime totală de 304 km și un cost estimat de 4,1 miliarde de euro.
Drumul expres Focșani – Brăila
Celălalt contract, semnat de grupul de firme al lui Dorinel Umbrărescu, pentru drumul expres Focșani-Brăila, va costa 4,29 miliarde de lei. Proiectul este structurat ca un singur segment, încredințat integral unui constructor, și va avea o lungime de 73,5 km. Consorțiul va avea jumătate de an pentru proiectare și trei ani pentru execuție, astfel încât drumul ar trebui să fie gata în prima parte a anului 2029.
Drumul expres va asigura conexiunea dintre Autostrada Moldovei, Podul peste Dunăre de la Brăila, legătura de mare viteză Brăila – Galați, precum și conexiuni suplimentare către Tulcea și Constanța.
