Japonia intenționează să crească impozitele pe vize pentru vizitatorii internaționali
Ministrul de Externe japonez, Takeshi Iwaya, a anunțat vineri că Executivul ia în considerare majorarea taxelor de viză pentru vizitatorii străini, subliniind că actualele taxe sunt scăzute comparativ cu cele din SUA și țările europene. Guvernul revizuiește taxele de viză, a declarat Iwaya la o conferință de presă, în contextul unui raport care sugerează că Japonia ar putea să le majoreze la nivelul celor din Statele Unite și Europa în anul fiscal 2026.
„Detaliile revizuirii nu s-au decis încă, dar luăm în considerare diverși factori, inclusiv posibilul impact asupra turismului. Vom examina situația vizelor din alte țări, cred că cele din Japonia sunt destul de reduse în prezent”, a afirmat Iwaya.
Numărul vizitatorilor străini în Japonia a crescut cu 17,7% în primele nouă luni din acest an, ajungând la aproximativ 31,65 milioane, cel mai rapid ritm înregistrat vreodată. Această creștere a demonstrat efectele pozitive ale turismului asupra economiei Japoniei, în contextul deprecierii yenului. Se estimează că cifra anuală va depăși recordul anterior de 36,87 milioane de turiști străini în 2024 și ar putea ajunge chiar la 40 milioane, datorită creșterii numărului de vizitatori din China.
În privința supraturismului, care a dus la aglomerări excesive și pagube la adresa mediului în unele zone, Takeshi Iwaya a anunțat că Executivul va analiza efectul potențialelor majorări de taxe asupra acestei probleme. „Potențiala creștere va avea un impact direct asupra supraturismului”, a adăugat ministrul.
Numărul vizitatorilor străini în Japonia a atins un nou nivel record de 36,87 milioane în 2024, iar cheltuielile lor au depășit pentru prima dată 8.000 miliarde de yeni (50,8 miliarde de dolari). Turiștii străini au cheltuit anul trecut 8.140 miliarde de yeni pe cazare, cumpărături și alte cheltuieli, depășind precedentul record de 5.310 miliarde de yeni din 2023.
Obiectivul Guvernului de la Tokyo este de a atrage 60 de milioane de vizitatori pe an și de a spori cheltuielile lor anuale la 15.000 miliarde de yeni până în 2030. Totuși, există dificultăți legate de supraturism și lipsa de angajați în sectorul ospitalității. Autoritățile intenționează să încurajeze turiștii să viziteze și alte regiuni, nu doar marile orașe, îmbunătățind accesul la aeroporturile regionale.
Turismul a devenit al doilea cel mai mare sector de export al Japoniei, depășind componentele electronice, în timp ce automobilele rămân pe primul loc.
