„Black Hawk revine în forță: drona cargo autonomă S-70UAS U-Hawk”
Lockheed Martin a lansat o versiune autonomă a elicopterului său militar utilitar de transport mediu Black Hawk, denumită „S-70UAS U-Hawk”. Această nouă variantă a fost proiectată cu o cabină de pilotaj înlocuită de uși cu deschidere frontală, care facilitează accesul la capacitatea sa de încărcare, crescută cu 25% până la aproximativ 4,5 tone.
Conform unui videoclip promoțional al companiei, dezvoltarea versiunii fără pilot a elicopterului Black Hawk a fost realizată în doar zece luni. U-Hawk utilizează 95% dintre componentele comune cu flota UH-60, ceea ce simplifică logistică, întreținerea și reparațiile.
Igor Cherepinski, directorul de inovații al Sikorsky Aircraft, a menționat că modificările structurale ale aeronavei includ computere de gestionare a sistemului recent dezvoltate, componente de acționare și alte ajustări care vor fi integrate în viitoarele actualizări ale sistemelor de aeronave cu și fără pilot. Aceste modificări sunt semnificative, nu doar „superficiale”.
U-Hawk integrează software-ul de autonomie MATRIX al Sikorsky și un nou sistem fly-by-wire, permițând aeronavei să decoleze, să zboare și să aterizeze complet autonom. Odată ce încărcătura este încărcată, aceasta poate fi lansată de operator printr-o interfață de tip masă, iar software-ul MATRIX preia controlul aeronavei până la destinație, utilizând o combinație de senzori și algoritmi pentru navigare și evitarea obstacolelor.
Fabricantul afirmă că U-Hawk are o autonomie de aproximativ 3.000 de kilometri și poate rămâne în aer până la 14 ore fără a necesita realimentare.
