Povestea unei femei din Suceava: Cum un apel telefonic și numele BNR au dus la pierderea a 50.000 de lei pentru un credit de nevoi personale
Poliţiştii din Suceava au deschis un dosar penal pentru înşelăciune după ce o femeie din oraşul Vicovu de Sus a reclamat că a fost victima unei fraude. Aceasta a declarat că a fost contactată telefonic de un bărbat necunoscut, care a afirmat că o persoană i-a obţinut datele personale și vrea să ia un credit pe numele ei.
Bărbatul, pretinzând că o ajută, a instruit-o să ia un credit de nevoi personale în valoare de 50.000 de lei și să transfere banii într-un cont pe care el l-a indicat, pretinzând că este al Băncii Naţionale a României. Femeia a fost apoi contactată de o altă persoană care s-a prezentat ca fiind de la un presupus departament de securitate al BNR, care i-a spus că o va ajuta și că este necesar să obțină creditul pentru a preveni frauda.
Conform declarațiilor femeii, aceasta a mers la o unitate bancară din Rădăuți, unde a solicitat creditul de 50.000 de lei, pe care l-a primit în numerar. Ulterior, bărbatul a cerut-o să nu discute despre acest incident cu nimeni, invocând o politică de confidenţialitate. După aceea, femeia a fost condusă de tatăl ei la Suceava, fără a-i povesti despre situația în care se afla.
Ajunsă la Suceava, femeia a mers la un ATM dintr-un centru comercial, locație indicată de apelant, unde a scanat un cod QR transmis anterior și a introdus suma de 50.000 de lei în aparat, pentru care deține chitanțe. După câteva momente, a fost contactată din nou și i s-a comunicat că suma a fost primită și că nu mai are nicio datorie la unitatea bancară, având impresia că astfel s-a prevenit frauda.
Însă, când a ajuns acasă, femeia a fost contactată de personalul băncii care a verificat creditul și transferul, constatând că a fost înşelată. Prejudiciul a fost stabilit la suma de 50.000 de lei. Poliţiştii au demarat o anchetă în acest caz, continuând cercetările pentru identificarea și prinderea persoanelor implicate în fraudă.
