Dosarul navei Queen Hind, scufundată în Portul Midia, a fost închis de procurori
Procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Constanța au închis dosarul privind scufundarea navei Queen Hind în Portul Midia, incident care a avut loc în noiembrie 2019 și în urma căruia 14.000 de oi au pierit. Clasarea dosarului a fost decisă deoarece, în urma cercetărilor, nu s-au găsit indicii care să demonstreze vinovăția umană în producerea incidentului.
Nava Queen Hind, sub pavilion Palau și cu o capacitate de 3785 tdw, transporta 14.600 de oi și un echipaj de 22 de marinari sirieni când s-a scufundat parțial pe bordul drept după ce a plecat de la cheu, pe 24 noiembrie 2019. Din cele 250 de oi salvate de autorități, 180 au supraviețuit și au fost transferate la un adăpost din județul Ialomița, în timp ce restul au murit sau au fost eutanasiate din cauza rănilor grave.
Proces civil la Tribunalul Constanța
Compania liberiană Astra Marine Services LTD, armatorul navei Queen Hind, a deschis un dosar civil la Tribunalul Constanța pentru a stabili cauzele scufundării navei și cine ar putea fi responsabil. Judecătorii au admis proba cu expertiza pentru atât reclamanta în proces, cât și pentru autoritățile portuare române. Printre obiectivele expertizei se numără analiza sosirilor anterioare ale navei în port, modul în care a fost încărcată și deciziile luate de comandant în ziua incidentului.
Scrisoarea pilotului navei
Pilotul maritim Florin Ieronim Rusu, care a condus nava în ziua tragediei, a publicat o scrisoare deschisă în care descrie evenimentele. La ora 10:20, acesta s-a prezentat la bordul navei, fiind informat de comandant despre pescajul navei și cerând asistență de la două remorchere. În timpul manevrelor de largare, nava a început să se încline, iar pilotul a realizat că aceasta se afla pe uscat.
După ce nava a parcurs aproximativ 500 de metri, s-a observat o instabilitate tot mai mare, iar pilotul a solicitat asistența remorcherelor din port. Cu toate eforturile de a împinge nava, aceasta continua să se încline, iar comandantul a decis abandonarea navei. Pilotul a coordonat acțiunile de salvare, iar echipajul a fost recuperat cu succes de remorcherul București.
Pilotul a subliniat că intervenția echipajului român a fost esențială pentru salvarea vieților marinarilor și a apreciat pregătirea profesională a acestora în gestionarea situației de urgență.
