Vlad Pascu solicită reanalizarea cazului accidentului de la 2 Mai
Vlad Pascu, condamnat definitiv la zece ani de închisoare de Curtea de Apel Constanța pentru producerea accidentului mortal de la 2 Mai, a solicitat rejudecarea cauzei în faza apelului. Accidentul s-a soldat cu decesul a doi tineri și rănirea altor trei persoane.
Conform informațiilor oficiale, Vlad Pascu a formulat un recurs în casație împotriva deciziei Curții de Apel Constanța din 21 august 2025, prin care a fost condamnat. De asemenea, Fundația Română pentru Asistarea Victimelor Accidentelor a depus un recurs similar. Ambele recursuri vor fi soluționate de judecătorii de la Înalta Curte de Casație și Justiție a României, iar decizia acesteia va fi definitivă.
În cazul admiterii cererii lui Vlad Pascu, dosarul accidentului de la 2 Mai ar putea fi rejudecat doar în faza apelului, la Curtea de Apel Constanța.
Motivarea deciziei definitive
Curtea de Apel Constanța a reținut, în motivarea deciziei definitive, „gradul foarte ridicat de pericol social al faptelor”, evidențiat de limitele de pedeapsă și de împrejurările în care au fost comise infracțiunile. Inculpatul a condus autoturismul pe drumurile publice, nesocotind normele de circulație, și a produs un accident soldat cu decesul a două persoane și vătămarea a altor trei, pe fondul neadaptării vitezei și influenței substanțelor psihoactive.
Curtea a considerat că argumentele referitoare la ora accidentului, inexistența traficului și lipsa unui trotuar nu sunt relevante, având în vedere că Vlad Pascu a fost depistat conducând cu o viteză de 102,86 km/h, în condițiile în care viteza maximă admisă era de 50 km/h.
De asemenea, instanța a menționat că victimele accidentului au mers pe trotuar până la capătul acestuia, continuându-și drumul pe acostament din motive obiective.
Atitudinea inculpatului
În favoarea inculpatului, Curtea de Apel a avut în vedere comportamentul său ulterior accidentului, conformându-se autorităților fără a opune vreo rezistență. Totuși, atitudinea de regret nu a fost considerată suficientă pentru a justifica o modificare a pedepsei, având în vedere gravitatea infracțiunilor comise.
Curtea a subliniat că reacția statului împotriva comportamentelor periculoase în trafic trebuie să fie severă și proporțională cu urmările produse, având în vedere că accidentul a dus la pierderi de vieți omenești și prejudicii materiale semnificative.
Decizia finală a Curții de Apel Constanța a reafirmat că denunțurile formulate de inculpat nu pot fi valorificate în această cauză penală, nefiind incidentă cauza de reducere a pedepsei.
