David (Educație) admite: Nivel alarmant de analfabetism funcțional în sistemul educațional românesc
Ministrul Educaţiei, Daniel David, a declarat recent că sistemul educaţional preuniversitar din România se confruntă cu o pierdere semnificativă a copiilor, având o rată alarmantă a abandonului. Potrivit acestuia, sute de mii de copii nu au reușit să acceseze sistemul educațional, iar cei care ajung să finalizeze ciclurile cheie nu posedă competențele necesare pentru a face față provocărilor vieții.
”Văd un sistem educaţional preuniversitar care pierde pe parcurs foarte mulţi copii, rata abandonului este foarte mare… Vorbim de sute de mii de copii care nu au ajuns în sistemul educaţional. Văd copii care, deşi au fost prinşi în şcoală, la sfârşitul ciclurilor cheie nu au competenţe suficient de dezvoltate pentru a face faţă vieţii,” a afirmat ministrul Educaţiei.
David a subliniat, de asemenea, problema analfabetismului funcțional, menționând că aceasta se află la un nivel îngrijorător. ”Văd o rată foarte mare de analfabetism funcţional. Nu văd un sistem educaţional care să construiască pe aceste atribute pe care le avem, creativitate şi inteligenţă. În zona cercetării, văd o fragmentare foarte mare şi o problemă în ceea ce priveşte competitivitatea internaţională, capacitatea de a atrage proiecte, bani, de a publica în reviste de top,” a adăugat Daniel David.
