Cumpărăturile online, o plăcere costisitoare
Cumpărăturile la un click distanță devin un lux pentru români, care își calculează acum mai atent bugetul, datorită scumpirilor la bunurile de larg consum. Conform unui sondaj realizat de easySales, citat de Digi24, peste un sfert dintre românii intervievați au decis să își reducă semnificativ cheltuielile online, în timp ce aproape 40% au optat pentru o reducere moderată a consumului.
Românii renunță la produsele care le fac plăcere și cumpără doar strictul necesar. Îmbrăcămintea, încălțămintea și bijuteriile sunt primele tăiate de pe lista de cumpărături. De asemenea, mulți aleg să nu își schimbe electronicele și electrocasnicele, chiar dacă acestea sunt uzate, pentru a economisi bani.
Studiul evidențiază și impactul asupra bugetului lunar pentru cumpărături online. O treime dintre respondenți afirmă că își reduc cheltuielile online cu sume cuprinse între 101 și 250 de lei. Un sfert dintre ei cheltuie lunar mai puțin cu între 251 și 500 de lei, iar peste 18% spun că au redus cheltuielile online cu peste 500 de lei lunar.
Ieșirile la restaurant, tot mai rare
Românii petrec mai mult timp acasă din cauza creșterii prețurilor. Trei sferturi dintre respondenți indică faptul că au redus ieșirile în oraș. Proprietarii de restaurante își exprimă îngrijorarea cu privire la scăderea numărului de clienți și comenzilor. Un patron de restaurant a relatat că a avut clienți care au comandat doar o limonadă pe care au împărțit-o. De asemenea, românii sunt dispuși să cheltuie maximum 150 de lei de persoană pentru o ieșire la restaurant.
