Furtună de radare pe drumurile României
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va monta 400 de noi radare fixe în toată țara. Aceste camere performante de supraveghere a traficului vor calcula viteza medie a mașinilor pentru a depista șoferii care depășesc limita legală. Noile camere video vor detecta viteza cu care circulă o mașină și vor calcula, de asemenea, timpul necesar pentru a parcurge o anumită secțiune de drum.
Dacă un vehicul ajunge dintr-un punct de detecție în altul mai repede decât ar fi posibil legal, șoferul va primi amenda acasă, prin poștă. Un polițist va analiza imaginile pentru validarea sancțiunilor.
Camerele radar conectate la sistemul național e-Sigur
Aceste camere vor avea un rol triplu și vor fi conectate la sistemul național e-Sigur. Pe de o parte, cu ajutorul lor, drumurile vor fi monitorizate în timp real. Camerele vor fi montate începând de anul viitor pe sectoare cu risc ridicat de accidente, inclusiv pe autostrăzile A1 și A2, precum și pe drumurile naționale: 28 pe DN1, 22 pe DN2, 24 pe DN6, 17 pe DN7, 13 pe DN11, 18 pe DN17 și 14 pe DN67.
De exemplu, dacă o cameră este montată pe DN1, la ieșire din Ploiești, iar alta la Săftica, distanța dintre cele două este de 30 de kilometri. Dacă se respectă limita maximă de viteză impusă pe această secțiune, de 70 km/h, drumul se parcurge, în cel mai bun caz, în 25 de minute. Totuși, dacă o mașină este înregistrată de prima cameră la ora 10:00 și de cea de-a doua la 10:20, sistemul va detecta automat că distanța a fost parcursă, în medie, cu 90 km/h. În acest caz, șoferul va primi amenda acasă pentru depășirea cu 20 km/h a limitei legale.
Practic, acest sistem face imposibilă fentearea radarului prin circularea cu viteză redusă doar până la trecerea de acesta.
Un sistem similar a fost implementat în Bulgaria pe 7 septembrie.
