Temu și Shein își propun să majoreze tarifele produselor și să taie semnificativ bugetele pentru promovarea online în Statele Unite
Piața online chineză Temu și retailerul de modă rapidă Shein, doi dintre cei mai mari agenți de publicitate pe rețelele de socializare din Statele Unite, își reduc drastic cheltuielile cu publicitatea digitală din SUA. Aceasta reprezintă o lovitură pentru companiile de tehnologie precum Facebook și YouTube, conform datelor din industrie.
Vânzătorii cu amănuntul online, care expediază produse la prețuri reduse din China direct către cumpărătorii din SUA, au fost în plină expansiune publicitară, vizând cumpărătorii mai tineri și mai economi în mediile digitale. Totuși, ordinul executiv al președintelui american Donald Trump, care intră în vigoare pe 2 mai, amenință această afacere. Începând cu această dată, mărfurile în valoare de sub 800 de dolari expediate din China și Hong Kong nu vor mai fi scutite de taxe vamale.
În urma eliminării scutirii „de minimis” de la taxele de import, Temu și Shein intenționează să crească prețurile produselor săptămâna viitoare, deoarece această măsură crește costurile pentru companii. De asemenea, aceștia reduc cheltuielile de publicitate pe majoritatea platformelor, conform estimărilor a două firme de marketing digital care măsoară cheltuielile de publicitate.
Media zilnică a cheltuielilor de publicitate ale Temu în SUA pe platformele Facebook, Instagram, TikTok, Snap, X și YouTube a scăzut cu 31% în perioada 31 martie – 13 aprilie, comparativ cu cele 30 de zile anterioare, conform estimărilor Sensor Tower. De asemenea, media zilnică a cheltuielilor de publicitate ale Shein a scăzut cu o medie colectivă de 19% în aceeași perioadă pe platformele Facebook, Instagram, TikTok, YouTube și Pinterest.
Temu a redus brusc anunțurile pe Google Shopping începând cu 12 aprilie, după o creștere accentuată în primul trimestru, conform declarațiilor lui Mark Ballard, director de cercetare în marketing digital la Tinuiti. Meta nu a comentat pe această temă, iar Google, Shein și Temu nu au fost disponibile pentru comentarii imediate.
